Wat behoort er allemaal tot een huisstijl?

Tijdloos en herkenbaarheid

De juiste huisstijl is cruciaal voor jouw bedrijf

De huisstijl van je onderneming is zeer belangrijk. Het geeft jouw bedrijf een gezicht, het is herkenbaar. Elk professioneel en geloofwaardig bedrijf heeft een goede huisstijl, die tijdloos is. Ook zal de huisstijl bepalend zijn voor de doelgroep die jij wil aantrekken. Een artistieke huisstijl zal een andere doelgroep aanspreken dan een commerciële. Daarom is het zo belangrijk met de juiste huisstijl, de juiste doelgroep en de juiste sfeer op te roepen.

Een huisstijl omvat alles. Digitale en gedrukte media (Je website, je brochure, je productverpakkingen en zoveel méér). Al te vaak wordt hieraan té weinig aandacht besteed terwijl dit net de sterkte is van jouw bedrijf, het is jouw merk, jouw uitstraling.

De basiselementen van een huisstijl zijn:

  • een logo
  • een visitekaartje
  • een briefhoofd (voor facturatie, offerte of andere brieven)

Simply Fabulous helpt je graag bij de uitbouw van jouw huisstijl.

Bereik de juiste doelgroep met een juiste huisstijl

Geef je zaak de juiste uitstraling en bereik zo sneller jouw doelgroep en doelstellingen. Elke doelgroep vraagt een aparte huisstijl.

Een basishuisstijl bestaat uit 3 elementen

Een tijdloos en herkenbaar logo, één of meerdere visitekaartje(s) en een briefhoofd te gebruiken voor jouw brieven.

Een huisstijl moet tijdloos zijn

Laat je niet verleiden door trends en trendy kleuren. Een logo is best tijdloos. Dit is vaak voor het leven of voor een lange tijd.